Edhe pse jemi jashtë temës, shkurtimisht, dua të sqaroj arsyet e kësaj martese, e që shpjegon njëkohësisht thelbin e poligamisë.Gjithsesi në një libër kam lexuar (nuk po më kujtohet momentalisht cili) që konsumimi i martesës është bërë kur Aishja r.a arriti moshën madhore ?
- Profeti Muhamed, paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi, nuk u martua me asnjë grua derisa e kishte në jetë gruan e tij të parë, Hatixhen, Allahu qoftë i kënaqur me të. Madje dashurinë e tij për të nuk e fshehu kurrë, as pas vdekjes së saj, dhe as para grave të tij të tjera pasi u martua me ta. Gjithashtu, me të kishte 6 fëmijë, 2 djem (Abdullah dhe Kasim) dhe 4 vajza (Umukulthum, Rukaja, Fatima dhe Zejneb). Vetëm me një grua tjetër kishte një djalë, dhe me askë tjetër prej grave të tij, e ajo isht e Maria, dhe kishin një djalë, të cilin e quajti Ibrahim.
Side note: Të gjithë fëmijë të Profetit vdiqën përpara tij, përveç Fatimes, e cila vdiq 6 muaj pas Profetit, paqja dhe bekimet e Allahu qofshin mbi të.
- Rreth një viti pas vdekjes së gruas së tij Hatixhes, Profeti, paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi, u martua me dy gra gati njëkohësisht, Sevde bint Zumah dhe Aishe bint Ebi Bekër. Sevde ishte një grua që i kishte vdekur burri i saj i parë, ndërsa Aishja ishte në moshën 6 vjeçare, për të cilën i erdh meliku Xhibril, dhe me shpallje nga Zoti e urdhëroi të martohet me të. Babai i saj, ishte prej myslimanëve të parë, dhe shoku më i ngushtë i Profetit. Përveç që s'kishte asnjë kundërshti nga idhujtarët dhe hebrenjtë, që ishin shumë të armiqësuar me Muhamedin, paqja dhe bekimet e Allahu qofshin mbi, dhe me padurim po prisnin të gjenin çfarëdo gabimi për ta njollosur, këto janë argumente të tjera se pse kishte nevojë ta martonte Aishen, Allahu qoftë i kënaqur me të,:
1. Ishte shpallje nga Zoti, dhe s'kishte zgjedhje veçse të zbatonte urdhrin e Zotit.
2. Nuk ishte diçka e jashtëzakonshme për kohën dhe shoqërinë ku jetonte.
3. Aishja, ishte një vajzë e pjekur, qysh në moshën 9 vjeçare.
4. Profeti nuk ishte i fejuari i saj i parë. Tek arabët fejesë konsiderohet vetëm kërkimi i dorës së një vajza pavarësisht nëse ajo pajtohet ose jo, vetëm akt i kërkesës nga një burrë quhet fejesë. Ndërsa nëse vajza pranon, atëherë kjo quhet akt i martesës. E që, nuk nënkupton edhe konsumimin e saj. Argument se kur e ka konsumuar martesën me Aishen i Dërguari i Allahut, nuk di, por atë që e di, është se ai e fejoi Aishen në moshën 6 vjeçare, pra e parashtroi kërkesën për martesë me të, pastaj, pas 3 vite, ajo pranoi dhe kështu ndodhi akt i martesës, tani, kur e ka konsumuar kjo është diçka tjetër.
5. Aishja është një nga transmetueset më të shumtë të haditheve prandaj, pjesa më e madhe e dijetarëve Islam, shpjegojnë se kjo është edhe arseja e martesës së saj me Profetin në një mosh kaq të hershme. Ajo ishte e re, dhe kishte mundësi të regjistronte gjithçka që bënte Profeti, me që jeta e Profetit, secili veprim, fjalë, konstatim dhe cilësi e tij, janë shëmbëlltyrë për myslimanët, do të duhej t'i transmetonte këto dikush që ishte shumë afër tij, brenda shtëpisë së tij, dhe e cila do të ishte më e re, që të jetonte edhe pas Profetit e pastaj t'ua transmetonte këto, gjeneratave pasuese. Kështu dhe ndodhi, pasi vdiq Profeti, paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi, Aishja, Allahu qoftë i kënaqur me të, vazhdoi të përcillte tek studentët dhe studentet e saj, gjithçka që kishte parë dhe dëgjuar nga Profeti. Prandaj është në mesin 2-3 transmetuesve më të shumtë të haditheve.
6. Shumë shekuj pas vdekjes së Profetit, shoqëritë e ndryshme martoheshin me vajza në moshë të hershme gjithandej, si për shembull:
a) Në shekullin e njëmbëdhjetë mbretëresha e Katalonisë, Evraka, u martu me Veljunin duke qenë tetë vjeçare. Shih: Queenship m medieval hurop. (T. Earenfight, 2013), fq. 161.
b)Në shekullin e dymbëdhjetë Philip Augustos i dytë, mbreti i France,, martua me Izabelën, duke qenë ajo dhjetë vjeçare. Shih: Historical dictionary of British women (C. Hartlez, Taylor of Francis, 2013), fy. 2411.
c)Mosha e Xhovanës, mbretëreshës së Sicilisë, kur u marrua ishte njëmbëdhjetëvjeçare. Shih librin paraprak, fq. 246.
d)Mosha e Izabelës, mbretëresha e Anglisë, kur u martua ishte tetë vjeçare, Shih: Virtue ethics for women 1250-1500 (Springer, K. Green and ( Mews, Netherlands 2011), fq. 31.
7. Kjo martesë ndodhi pa asnjë imponim, dhe përpara se të shkonte në shtëpinë e Profetit, babai i saj Ebu Bekri bashkë me nënën e saj, e pyetën nëse ajo ishte dakord, dhe ajo pranoi.
8. Edhe sot, në kohën tonë, është e pamohueshme se disa vajza arrijnë pjekurinë para të tjerëve.
9. Në Islam, mosha madhore përcaktohet nga puberteti dhe jo nga vitet. Prandaj edhe të gjitha obligimet fetare i ngarkohen një personi kur arrin moshën e pubertetit dhe jo moshën 18 vjeçare. Kështu ai /ajo ngarkohet me të gjitha obligimet, prandaj kemi shembuj se si myslimanët kishin komandat ushtrie në moshë 14, 15, 16, dhe 17 vjeçar, në kohë të ndryshme. Edhe sot ka vajza kur arrijnë moshën e pubertetit akoma pa i mbush 10 vjet
10. Nëse do të ishte diçka e papranueshme për kohën dhe jo morale, a nuk mendon se do të bëhej bujë në mesin e jomyslimanëve të kohës?
11. Për ta përmbyll, të gjitha martesat e Profetit, paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të, pas vdekjes së Hatixhes, kishin arsye të forta, në disa raste strategjike si derë për të hyrë në Islam fise të forta, e në disa raste të tjera, arsye praktike për ta përhap Islamin, siç është rasti me Aishen dhe Hafsën, Allahu qoftë i kënaqur me të gjitha këto nëna të besimtarëve.
@Arbenita Nga kjo e fundit e ke përgjigjen edhe për poligaminë, se në parim, një burrë merr një grua, ndërsa kur shfaqen nevojat, atëherë e merr dhe të dytin, të tretën dhe të katërtën, jo më shumë. Arsye për të marr më shumë se një grua ka plotë, por ajo që duhet të kihet kujdes është që martesa me një grua të dytë, të tretë apo të katërt, nuk duhet të rrënoj martesën e parë, e as të nxisë përçarje e mospajtime. Sot, disa mysliman mendjelehtë, duke u arsyetuar me lejesë për t'u martuar me më shumë se një grua, rrënojnë lidhjet familjare, që janë obligim të mirëmbahen, dhe në fund mbesin të vetëm.
E, sa i përket, "reciprocitetit" mes gjinive në këtë aspekt, unë mendoj vetëm kërkesa për këtë është e pamend, e lëre më të trajtohet seriozisht dhe atë, për këto arsye:
Në Islam burri e ka për obligim t'i siguroj familjes (bashkëshortes dhe fëmijëve) gjërat esenciale (ushqim, veshmbathje dhe kulm mbi kokë). Këto obligime janë barrë e burrit, pa marrë parasysh gjendjen materiale të gruas. Ajo s'ka për obligim ta shpenzojë asnjë qindarkë të saj në këto shpenzime. Prandaj, një burr i martuar me katër gra, ka obligime të njëjta ndaj katër grave. Duhet të jetë i drejtë, duke ndarë për ta në mënyrë të barabartë çdo gjë. Duke filluar nga ushqimet, veshmbathjet e deri tek marrëdhëniet intime me to. Pytjet që lindin nga këto që i thash më sipër janë:
- Nëse një grua i ka katër burra, kujt i bie barra për të siguruar gjërat esenciale për të?
- A duhet gruaja t'i sigurojë secilit burrë, kulm mbi kokë, ushqim e veshmbathje?
- Kush duhet t'i rris fëmijët e saj, derisa të kuptohet, cili fëmijë i cilit burrë është?
- Gjatë ciklit të saj, si do t'i përmbush nevojat e burrave për marrëdhënie intime?