Welcome to the forum 👋, Visitor

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.

Chat Shqip

Chati më i madh Shqipëtar Takohu.com

Futu në Chat !

  • PËRSHËNDETJE VIZITOR!

    Nëse ju shfaqet ky mesazh do të thotë se ju nuk jeni regjistruar akoma. Anëtarët e rregjistruar kanë privilegjin të marrin pjesë në tema të ndryshme si dhe të komunikojnë me anëtarët e tjerë. Bëhu pjesë e forumit Netedy.com duke u REGJISTRUAR këtu ose nëse ke një llogari KYCU. Komunikim alternative i ketij forumi me vajza dhe djem nga te gjithe trevat shqiptare? Hyr ne: CHAT SHQIP.

Si evoluoi qëndrimi dhe trajtimi nga antikiteti deri sot i vetëvrasjes

  • Thread starter Thread starter ...
  • Data e fillimit Data e fillimit

...

Kontributor
Regjistruar më
Tetor 30, 2020
Mesazhe
48,384
Pëlqime
34,898

Si evoluoi qëndrimi dhe trajtimi nga antikiteti deri sot i vetëvrasjes​






Nga Alberet Vataj

Në Athinën e lashtë, një person i cili ka bërë vetëvrasje, pa miratimin e shtetit i ishte mohuar e drejta një varrim normal. Trupi i viktimës varroset në periferi të qytetit, pa një gur varri apo shënues tjetër që tregon se ku dhe kush është varrosur, këtu apo atje.

Megjithatë, ajo u vlerësua të jetë një metodë e pranueshme për humbësit në luftës. Në Romën e Lashtë, vetëvrasja fillimisht ishte e lejuar, për tu konsideruar më vonë si një krim kundër shtetit për shkak të kostos së saj ekonomike.

Në Evropën e krishterë vetëvrasja mori damkën e mëkatit dhe u dënua nga Këshilli i Arles si vepër e djallit. Në Mesjetë, Kisha shfaq tendencën e pranimit të këtij akti kur vetëvrasja kanonizohej si një martirizim, si në rastin e dëshmorëve të Córdoba. Përkundër këtyre mosmarrëveshjeve, pranimit të saj si mëkat dhe si martirizim, doktrina katolike nuk e përcakton përfundimtare qëndrimin e saj për vetëvrasjen deri vonë në shekullin e XVII-të. Asokohe, një urdhëresë penale e lëshuar nga Louis XIV i Francës në vitin 1670 ishte shumë e rëndë. Sipas saj trupi i personit të vetëvrarë tërhiqej zvarrë nëpër rrugë, përmbys, pastaj mbahej i varur me kokë poshtë ose hidhej në një grumbull plehrash. Përveç kësaj, të gjithë vlerat pasurore të personit konfiskoheshin.

Qëndrimet ndaj vetëvrasjes do të pësonte ndryshime gjatë Rilindjes. Një lloj shpëtimi dukej se erdhi për këto “heretikë”. John Donne me punën e tij “Biathanatos” i bën një apologji këtij akti. Mbrojtja e saj konsiston në ilustrimin që i ai i bën duke sjell dëshmitë e figurave biblike, të tilla si Jezus, Samson dhe Sauli, dhe bën prezent argumentet e pranimit në bazë të arsyes dhe natyrës për sanksionimin e vetëvrasje në rrethana të caktuara.

Iluminizmi e fut në një fazë të re emancipimin e shoqërisë dhe sjell ndryshime thelbësore mbi qëndrimin ndaj vetëvrasjes dhe kuptueshmërinë rreth këtij akti. Ser David Hume mohoi se vetëvrasja ishte një krim, dhe se ajo, sipas tij nuk cenon askënd, dhe është potencialisht në dobi të individit.

Në vitin 1777 në Esse-n e tij për vetëvrasje dhe pavdekësinë e shpirtit David Hume retorikisht pyeti: “Pse duhet të zgjas një ekzistencë e mjerë, për shkak të disa përparësi mendjelehtë, të cilat publiku mund ti marrin nga unë?”

Etapa e mëvonshme solli evoluim të trajtesës. Një ndryshim vjen në opinionin publik. “The Times” në vitin 1786 çel një debat të gjallë me temë: “A është vetëvrasja një akt i guximshëm?”.

Nga shekulli i XIX e këndej, akti i vetëvrasjes kishte ndryshuar nga të qenit dhe të trajtuarit si një akt mëkatimi për tu përkufizuar si shkakësi e sëmundjeve mendore. Edhe pse vetëvrasja mbeti paligjshme, gjatë kësaj periudhe, ajo gjithnjë u bë objekt satirike.

Në Angli më 1879 një ligj e bëri prezent nevojën e dallimit midis vetëvrasje dhe vrasje, edhe pse vetëvrasjen nuk e shkarkoi nga barra detyruese e konfiskimit të pasurisë. Vetëm në vitin 1882, i vetëvrari fitoi të drejtën të varrosej sipas të gjitha të drejtave që kishte çdo i vdekatar tjetër, për të patur një varr dhe për të patur një lamtumirë me të gjitha nderet. Ky është edhe fundi i trajtimit të vetëvrasjes si herezi, si mëkat.

Filozofia do ta shtjellonte dendur këtë tematikë duke përthithur interesimin e mendjeve më të ndritura dhe duke sjellë një larmi pikëpamjesh dhe qëndrimesh.
 

Welcome to the forum 👋, Visitor

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.

Theme customization system

You can customize some areas of the forum theme from this menu.

  • Wide/Narrow view

    You can control a structure that you can use to use your theme wide or narrow.

    Grid view forum list

    You can control the layout of the forum list in a grid or ordinary listing style structure.

    Picture grid mode

    You can control the structure where you can open/close images in the grid forum list.

    Close sidebar

    You can get rid of the crowded view in the forum by closing the sidebar.

    Fixed sidebar

    You can make it more useful and easier to access by pinning the sidebar.

    Close radius

    You can use the radius at the corners of the blocks according to your taste by closing/opening it.

  • Choose the color combination that reflects your taste
    Background images
    Color gradient backgrounds
Back